Accès des membres | Trouver un Groupe | English

Bienvenue à Scouts Canada

Join Scouts Canada

Scouts Canada est l’organisation jeunesse la plus importante au pays. Depuis ses débuts il y a plus de 100 ans, l’organisation a fait découvrir à plus de 17 millions de jeunes Canadiens un monde d’aventures, de plein air et d’amitiés.

Les scouts vivent des aventures amusantes et des expériences uniques. Tout au long de leur parcours, ils deviennent des personnes débrouillardes, confiantes et polyvalentes, bien préparées à la réussite.

Le scoutisme t’offre tout un monde où il t’est possible de faire ressortir le meilleur de toi-même et des autres. Nous travaillons constamment à l’élaboration de programmes de grande qualité. Nos programmes sont offerts toute l’année et proposent aux jeunes des aventures dont ils se souviendront toute leur vie.

Quoi de neuf?

Event date: 04/22/2018 (All day)
Event date: 04/28/2018 - 8:30am - 4:30pm
Event date: 05/05/2018 - 8:30am - 1:00pm
Event date: 05/23/2018 - 7:30am - 9:00am
Event date: 06/08/2018 - 11:59am - 06/09/2018 - 7:00am
Event date: 09/14/2018 - 12:00am - 09/16/2018 - 12:00am

Nouvelles

Check your Inbox for the latest Scouting News in the Greater Toronto Council and beyond! This month we feature a few Good Turns by local groups, a Rally summary, and upcoming events. Read it online here. Not subscribed? Email gtcmarcom@scouts.ca with the Subject: Subscribe. Plus »
This is an all day event for registered Scouters and Rovers in the Greater Toronto Council to connect with the right resources and people to bring Urban Scouting to the Youth of Toronto. Plus »
Dear Scouters, It is my sincere pleasure to announce the appointment of Cameron Rzadki as the Deputy Council Youth Commissioner — Membership Growth, effective immediately. He will work alongside Chris Case, Deputy Council Commissioner of Membership Growth to focus on our Council’s recruitment, retention, and community engagement efforts. As one of Scouts Canada’s 5 Priorities, Membership Growth is especially important in ensuring that Greater Toronto Council will continue to thrive and see success for years to come. Plus »
Helmets are required for both youth and Scouters participating in skating and tobogganing activities during all Scouting Events. Helmets are mandatory for tobogganing at all COSC camps, but please bring your own as our camps do not have any for loan. Plus »

Scouts Canada, l’organisation jeunesse la plus importante au pays, offre des programmes stimulants pour les garçons et les filles âgés de 5 à 26 ans dans des milliers de groupes répartis dans la plupart des villes du Canada.

S'inscrire aux Scouts Bénévoles Faire un don Mises à jour par courriel

Poursuis ta route. Deviens scout! Scouts.ca/getscouting
Dites merci aujourd'hui à un bénévole extraordinaire! Scouts.ca/merci
Moot Canada 2013